Iffaunts stöglian imprender già bod cu as cumporter correctamaing sün via. Per sustgnair in quista lezcha ils genituors e la scoula, visitescha la Pulizia chantunela regulermaing nossas classas.
Ill’instrucziun da trafic vain treno traunter oter il cumportamaint correct sül marchapè, suravi la strivla melna e cun traverser la via. Impü vegnan tematisedas las reglas ed ils segnels ils pü importants per pedunas e peduns, velos, trottinets, kickboards e.u.i.
Il böt es cha’ls iffaunts possan survaindscher sulets e cun sgürezza la via da scoula. Iffaunts nu rivan suvenz auncha na da valüter ils ris-chs ed ils prievels e stöglian il prüm imprender, cu cha’l trafic sün via funcziuna.
Düraunt ün zievamezdi approfundeschan las scolaras ed ils scolars da la seguonda classa da Samedan lur savair da differentas reglas da trafic e sün che cha’s stu fer attenziun, scha s’es sün via cul velo. Ils iffaunts sun buondragius ed haun eir otras
dumandas chi nun haun da chefer cul velo.
Ün iffaunt, per exaimpel, dumanda, che cha’l pulizist stu fer, sch’el svess fo ün accidaint. Il pulizist stu in quist cas svess clamer ad otras collegas ed oters collegas. Els dumandan eir, che cha capita düraunt ün’arrestaziun. In quist connex muossa il pulizist eir sias bouvas. Qualchosa cha las scolaras ed ils scolars chattan natürelmaing fich interessant.
Verkehrskunde-Unterricht für die 1.- und 2.-Klässler
Kinder müssen schon früh lernen, wie sie sich an der Strasse korrekt verhalten müssen. Die Kantonspolizei Graubünden unterstützt die Eltern und Schulen dabei und besucht regelmässig die Schülerinnen und Schüler.
Im Verkehrskundeunterricht wird unter anderem geübt, wie man sich korrekt auf dem Trottoir verhält und wie man richtig über die Strasse geht. Zudem werden die Verkehrsregeln und die wichtigsten Verkehrstafeln thematisiert für Fussgänger, Velos, Trottinetts, Kickboards usw.
Das Ziel ist es, dass die Kinder alleine und sicher den Schulweg bewältigen können. Kinder können die Gefahren oft nicht selbst einschätzen und müssen zuerst lernen, wie der Strassenverkehr überhaupt funktioniert.
Während eines Nachmittags vertiefen die Schülerinnen und Schüler der zweiten Klasse von Samedan ihr Wissen über die verschiedenen Verkehrsregeln und worauf man achten muss, wenn man mit dem Velo unterwegs ist. Die Kinder sind neugierig und stellen auch Fragen, die nichts mit dem Velofahren zu tun haben. Ein Kind fragt beispielsweise, was ein Polizist machen muss, wenn er selbst einen Unfall hat. Der Polizist muss in diesem Fall seine Kollegen anrufen. Sie fragen auch, was während einer Verhaftung passiert. In diesem Fall zeigt der Polizist die Handschellen. Etwas, was die Kinder natürlich sehr interessant fanden.